MAATPAK Design
biedt bedrijven en organisaties de uitstraling die bij hen past. U wilt uw beeldmerk laten matchen met uw totale bedrijfsvisie. Uw beeldmerk moet herkenbaar en uniek zijn. Een professioneel logo van MAATPAK Design wordt gekenmerkt door ultieme eenvoud, waarin alle kernwaarden van een bedrijf samenkomen en in een oogopslag duidelijk maken waar uw bedrijf voor staat. Een huisstijl onderstreept het gedrag en de communicatie van de organisatie. Tevens bevestigd het, het imago. Een huisstijl bestaat uit een vijftal elementen namelijk het woordmerk, beeldmerk, typografie, kleur en kenmerkende vormen.
Het woordmerk is het logo zoals IBM en Philips. Onder het beeldmerk wordt ook wel embleem verstaan. Het gaat hierbij om een symbool dat verwijst naar de activiteiten of naar specifieke kenmerken van de organisatie. Voorbeelden hiervan zijn de schelp van Shell of de ster van Mercedes.
Met typografie kan een onderneming zich onderscheiden en een bepaald element uit haar kernwaarden benadrukken zoals zakelijkheid door een lettertype als Verdana of sierlijk door het gebruik van Vivaldi. Dit geldt evenzeer voor kleurgebruik. Het laatste element van een huisstijl bestaat uit kenmerkende vormen. Denk hierbij aan de golf onder Coca-Cola of de strepen van Adidas. Samen vormen al deze elementen de huisstijl van een bedrijf. Dat wil echter niet zeggen dat alle vijf elementen altijd tegelijk gebruikt moeten worden om de organisatie in beeld te brengen. Een bepaalde kleur of alleen het logo kan soms al voldoende zijn om een gevoel van herkenning bij de doelgroep op te roepen.
Neem bij vragen gerust contact op: